Lin's vegetariska lasagne



4 port.
Tid: 20 min + 30 min

2 gul lök
5 dl krossade tomater
6 lasagneplattor (färska)
1 burk chilikeso (250g)
3 dl riven ost (typ svecia, präst)
1 dl riven parmesanost
salt

Koka hackad lök med de krossade tomaterna i 10 min.
Smöra en ugnssäker form och sätt ugnen på 225 grader.
Blanda de rivna ostarna. 
Grunda med ett lager tomatsås, lasagneplattor, keso + riven ostblandning, lasagneplattor, tomatsås, lasagneplattor, keso + riven ostblandning.
Sätt in formen i nedre delen av ugnen i 30 min.

Supergott och går faktiskt ganska snabbt. Jag serverade bara vanlig grönsallad och gurka till, mjölk att dricka ;)

Den heter "Lin's vegetariska lasagne" för att jag själv är uppfinnaren till receptet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0