Spontan städdag



Det blev visst en spontan städdag idag. Härligt värre - nu efteråt ;)
Började med att jag glömt lägga in en trasa och så tog det visst liv i den där trasan med lite såpa och så hade jag dammat och torkat av hela övervåningen, 4 rum.
Sedan damsög maken hela huset, på begäran av mig, då jag lider av foglossning och besvärliga sammandragningar så gör jag det sällan då han ändå är hemma. Och detta i sin tur på begäran av min barnmorska, (att maken skulle sköta damsugningen sista tiden). Bra råd tyckte jag :)

Nu har jag bara nedervåningen kvar för att jag ska känna mig helt nöjd den här veckan. Vi får se när andan (och orken) faller på.

I morgon är makens sista lediga dag på ett tag så då ska jag ut med tjejgänget på kvällen. Så skönt, längtar! Man får passa på nu innan man sitter klistrad i amningsfåtöljen i några månader ;)

Det har lagats god mat här idag också, jisses så effektiv man var idag ;) Färsk pasta med hemgjord basilikapesto. Recept och närmare introduktion kommer strax.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0