Fisher price hammare vann

Ikväll korade vi Fisher prices hammare som vinnare i den ny-gammla leksaksjakten.
En gåva ifrån mormor när Ell var runt 7 månader kanske.



Långt ner i en lekback låg den och väntade och Ell har pillat förundrat och med helt nya ögon under kvällen. Nu förstod hon verkligen meningen och alla (ok två) funktioner. Denna funkar alltså även på en 19-månaders.

Vi har även målat med fingerfärg för första gången. Det var kul, men insåg att hon egentligen är för liten för att uppskatta det slit mamman utsätts för genom att förbereda allt och städa bort allt + unge! Var helt slut efteråt.



Detta är ju precis i början... tog ingen efterbild då jag är rädd om min mobil som fick agera kamera (även jag var helt nersölad med färg).

Köpte aldrig den där vaxduken från La Redoute, ville inte vänta på leverans så åkte in till stan och köpte denna röd-rutiga skönheten förra veckan.

Efter fingerfärg blev det naturligtvis ett bad, sedan kvällsmat, tv-stund - vi höll båda två på att somna framför introt till teletubbies, lekstund med hammaren igen, pyjamasbrottning, vällingmys och sedan väntade vi på att pappa skulle komma hem och natta lilla skrutt. Hon kräktes sedan i vår dubbelsäng och jippie - mina absolut sista krafter gick åt till att byta alla lakan och förbanna mig själv för att ha tagit bort den plastade frottén, för att den är så oskön att sova på.
Ell sover maximalt 3-4 timmar i sin egen säng och sedan vill hon sova bredvid mig resten av natten, därför har vi haft plastad frotté i dubbelsängen... tills för 2 dagar sedan (!?)

För första gången på länge orkar jag inte plocka undan disk, leksaker eller städa över huvud taget innan sänggående. Såhär trött var längesedan jag kände mig.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0