Ensamma idag

Jag har alltid varit förtjust i tvålar och dofter. Köper på mig för många på en gång känner jag för hinner alltid tröttna på de jag köpt innan jag köper massa nya, så står de där och blir gamla... Förr köpte jag i lösvikt och tjusiga höga tvålar (hård tvål alltså). Men sedan jag fick barn blev det liksom enklare att köpa flytande pumptvål, jag menar - man tjänar ju typ 6 sekunder varje gång man tar tvål! ;)



Denna åkte nyss fram. Och om jag inte minns helt fel så fick jag den i penumerationsgåva ifrån tidningen mama. Den luktade LJUVLIGT! Och händerna känns insmörjda efteråt, så mjuka och härliga. Fantastisk tvål, vill ha fler!

Idag är jag och lillskrutt ensamma typ hela dagen. Underbart att få umgås med sin dotter en hel dag - självklart! Men med tanke på att jag är gravid i 8:e månaden med foglossning och ischias så behöver jag viss vila då och då. Jag springer liksom inte lika tokigt i pulkabacken eller slänger henne fram och tillbaka till musik som pappa brukar göra. Så idag underhåller vi oss med:

* Pulkatur
* Hjälpas åt med middagsfix (hon brukar skala en färdigskalad potatis med tänderna)
* Måla fingerfärg
* Bada och blåsa såpbubblor
* Youtube-stund (klipp från barnprogram, mothetgooseclub är oerhört poppis just nu)
* Upptäcka något gammalt - mitt ständiga knep som typ alltid funkar. Ell har massor av leksaker och många saker har hon inte lekt med på nästan ett år... dessa brukar jag plocka fram och hitta på små roliga historier och funktioner kring så sysselsätter vi oss i 20 min eller så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0