Trädgårdsarbete

Dagen började med en totalt misslyckad kiwismoothie. Jag vet vad felet var - hade i en halv pressad citron. I ursprungsreceptet (som jag sällan följer) stod det att man skulle ha i 2 pressade lime. Jag hade ingen lime hemma och tänkte "det funkar nog lika bra med lite citron". Men nej!

Sedan tog vi en lång promenad. Det är helt vindstilla och cirka 10 grader ute idag så vädret var perfekt för lite trädgårdsarbete efter promenaden.
Jag har i princip aldrig sysslat med trädgårdsarbete tidigare (förutom lite kryddkrukor på balkongen). Det finns redan ett land i vår lilla trädgård som går runt altanen men det ser katastrofalt illa ut med ogräs och ojämna kanter. Så jag har börjat strukturera upp och rensat ogräs i cirka 20 % av landet idag. Sedan orkade inte min kropp längre. Jobbigt att ligga på knä allt för länge då magen nästan når ner i backen ;)

Nu ska jag laga medelhavsgratäng med kassler (för köttätaren) och vegetarisk schnitzel till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0