Sålåda

Jag borde absolut vara i säng vid det här laget. Men måste bara visa, är så stolt över mitt lilla trädgårdsprojekt :)

D har snickrat ihop en låda av vanliga trälappar som jag ställt ute i trädgården där jag tyckte att den passade. Träbitarna får inte vara impregnerade om man ska ha något ätbart i detta, vilket jag har.




Jag började med att gräva bort alla maskrosplantor och gräs.



Efter det la jag tidningspapper i botten för att förhindra ogräs att komma upp. Och på tidningarna fyllde jag på med lagom mycket trädgårdsjord.




Lite av de fröer och grönsaker som jag sådde: Sallad, Basilika, Ruccola, Gräslök, Gul lök, Persilja och Dill. Purjolöken ska jag sätta i det andra landet för den behöver ju tränga ner mer i marken.



Med hjälp av handen gjorde jag massa fåror (om det nu heter så?) som jag sedan sådde mina fröer i.

 

Och för att komma ihåg vad som blir vad så gjorde jag provisoriska "namnlappar" av kartong och satte vid varje fåra.

När det sedan börjar gro kommer jag att lägga på en väv för att det inte ska komma massa djur och larver och äta upp mina kryddor. (Förra årets basilika åts upp av en grön fet larv, urk.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0