MVC

Igår var jag ju som sagt på MVC för att kolla upp hur bebisen ligger.
Mycket riktigt ligger den fortfarande i tvärläge. "Tror" barnmorskan. Hon klämde på mig i 20 minuter tills jag blev alldeles öm och började få ont i magen. Hon kunde dock inte konstatera vad som var vad på bebisen och något hade "åkt ner" mot bäckenet för det var inte helt tomt där heller. Om jag inte redan gjort 2 ultraljud så skulle man tro att det är tvillingar i magen.
Så jag blev inte mycket klokare av det extrabesöket. Hon satte upp mig på en läkartid nästa vecka för det finns inget mer att göra nu under veckan som kommer ändå, mer än att vänta. Det är bara barnet själv som kan bestämma hur utgången ska bli så jag får "gilla läget".

Idag har bebisen varit väldigt lugn i magen. Det har inte sparkat eller rört sig alls mycket. Ett tag var jag lite orolig att hon klämt för mycket på den så att det har hänt något där inne. Får se hur natten blir men om jag inte får några ordentliga livstecken till imorgon så tänker jag ringa till förlossningen för att kolla upp om något är galet.
Hatar att gå omkring och vara orolig!

Idag har jag varit på min brors utställning på Länsmuseet hela eftermiddagen och kvällen. Han är så duktig så. Det har varit trevligt och halva min familj var med. Det blev dock lite kämpigt mot slutet då man blev lite trött i ben och huvud så nu ska det bli skönt att gå och lägga sig!

Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0