Hello graviditetsvecka 34 - 20 kilo PLUS

Jag har nu gått in i graviditetsvecka 34. Vågen står på 89 kilo (herre gud). Jag vet att man inte ska fixera sig vid viktuppgången under en graviditet men i det här läget är det svårt att låta bli. Jag har i och med detta gått upp 20 kilo. Det enda jag kan trösta mig med är att jag är 178 cm lång så än ser jag inte ut att rulla fram. Men dit hän kommer vi nog...

I övrigt sitter magen väldigt högt upp vilket gör det jobbigt att andas. Jag måste helatiden vara rak i ryggen, att böja sig eller sitta som en potatis i soffan är omöjligt. Barnet ligger fortfarande på tvären vilket gör det smärtsamt när det sträcker på sig. På tisdag har jag en extratid på MVC för att de ska kolla om det fortfarande inte har vänt sig rätt. 

Nu är det dags för lite havregrynsgröt med mjölk och blåbärssylt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0