Första dagen på mitt nya liv

Idag är första dagen på mitt nya liv, som hemmafru. Jobbade min sista arbetsdag på redaktionen igårkväll. När jag vaknade imorse infann sig en märklig känsla. Inget jobb att traska iväg till idag. Det som kallas mitt "jobb" är ju här, inom husets fyra väggar nu.
Visste inte riktigt vad jag skulle göra till att börja med så åt en lång frukost framför nyhetsmorgon.
Frukosten bestod av: En stor blåbärssmoothie, knäckemackor med ost, juice + mina vitaminer, Folsyra och "Mitt val vegetarian". Efter det en latte med chokladpralin (ett nödvändigt ont till allt som har med kaffe att göra).

Det som står på agendan idag är att laga en burmensk middag tills min man kommer hem. (Om ni tittar på "halv åtta hos mig" så kanske ni såg när Adam Tensta lagade mat, det ska jag testa laga idag.)
Efter det är det promenad med Millan och Sofie (och till största sannolikhet stannar vi till hos Millan efter promenaden och fikar). Det är sällan bara en promenad... allt som oftast ingår fika. Och jag älskar fika :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0