Föräldrarutbildning

Igår var vi på föräldrarutbildning hela dagen. Det var nog bland det mest lärorika jag varit med om. Tänk om jag inte fått ta del av all den informationen innan förlossningen och barnet kom?
Jag upptäckte då att jag har varit ganska nollställd och inte vetat så mycket egentligen. Speciellt inte om livet efter förlossningen. Fram till nu har störst fokus legat på just förlossningen. Hur det är att bli mamma och att ta hand om ett barn har jag inte börjat fundera så mycket över ännu. Kanske börjar bli dags? :)

Gårdagen var också enda gången vi får gå på en sådan här information innan barnet kommer. Om jag ska vara ärlig så hade det behövts ännu en dag, eller att de delade upp dagen på två dagar. För att sitta i en bänk mellan halv nio och halv fem på obekväma stolar och dålig luft gjorde att jag fick enorm huvudvärk och blev väldigt trött. Tog en alvedon och gick och la mig så fort jag kom hem.

Nu ska jag ta en promenad bort till M där våra vänner som redan har barn ska träffas för lekstund och fika.
Efter det är det dags för ännu ett läkarbesök på MVC för att se hur min lilla bebis ligger i magen. Idag kan jag faktiskt inte riktigt känna själv hur den ligger, så det ska bli spännande att se hur det ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0