Farligt att slå i magen?

Imorse ramlade jag och slog i magen i sängkanten. Det var ett ganska hårt fall med hela min kroppstyngd. Bebisen ligger som sagt på tvären och jag slog i magen precis där jag känner att huvudet ligger. En smäll rakt på bebisens huvud alltså. Jag hade väldigt ont och det rörde sig ingenting på en timme. Satt bara i sängen och velade om jag skulle ringa förlossningen, ännu en gång.
Min man var orolig och tjatade om att jag skulle ringa, så det gjorde jag. Men hon som svarade ansåg att de ligger så skyddade att det nog inte är någon fara, att jag skulle dricka ett glas med isvatten för att få fart på krabaten.
Man känner sig ju dum som är så nojig så man säger ju "ja, tack och ursäkta att jag ringde".
Nu kan jag inte få det ur skallen. Går och tänker på om det hänt mitt barn något, att den fått någon skada på huvudet eller vad som helst som mitt fall kan ha orsakat. Men hon på förlossningen gjorde ganska klart för mig att sålänge det inte är en trafikolycka eller liknande så brukar de inte be folk att komma in. 
Jag får helt enkelt försöka lugna mig till min läkartid på tisdag och fråga mer då, vad läkaren tycker.

Usch, att man redan oroar sig så mycket för det lilla livet i magen, hur ska det då bli sen när det kommer ut? Varenda liten hosta eller feber kommer ju göra oss skitnervösa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0