Dags att få fart på dagen

Nu är jag hemma efter en lång dag ute på landet hos min kompis S. Hon och hennes blivande man köpte ett gigantiskt hus och har precis fått ordning i matsalen. Hur tjustigt som helst. De har satt en vit panel och lagt ett ekgolv som går ihop med köket så att allt har blivit mer enhetligt. Svårt att förklara och jag glömde ta bild, men fint var det iallafall.
Vi fikade, promenerade och åkte sedan in till stan och gick på grekisk restaurang. Mums! Jag tog halloumi med klyftpotatis, ugnsbakade grönsaker och tsatsiki. Oerhört gott.

Nu är tanken att jag har fullt upp att göra här hemma så det börjar väl bli dags att sätta igång. Har en hel del punkter att bocka av på min dagslista.
- Stryk och vik all tvätt (har sparat den i snart tre veckor så hela kontoret är överfullt och vi har inga kläder kvar i garderoben).
- Skriv en lista över vad som behöver inhandlas till bebisen (vi ska åka och shoppa imorgon då min man är ledig).
- Fixa med en sålåda och odla de kryddor som jag tänkt.

Så nu är det dags att sätta igång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0