Allt bra

Vi var ju som sagt inne på förlossningen igårnatt för att jag började bli orolig över de minskade aktiviteterna i magen. När vi kom dit kopplade de en CTG (tror jag det heter) på magen och mätte bebisens hjärtljud och mina värkar.
Hjärtljuden var fina, låg mellan 120-140 slag i genomsnitt. Det visade även några stegringar på värkmätaren eller om det är sammandragningar, kan inte det där så noga men sköterskan sa att jag hade lite sammandragningar.
Jag fick dricka is för att det skulle göra att bebisen rörde sig mer. Det hela började självklart med att när sköterskan höll på att spänna fast CTG så sparkade det till hårdare än på 2 dagar... Så typiskt.
Efter att det konstaterats att det inte var någon fara med bebisen så mätte de min mage och då utbrast sköterskan "oj, här har vi visst en som ligger på tvären, det syns direkt". Så nej, den har fortfarande inte vänt på sig. Vi får se på tisdag då det är läkarbesök.

Igår var vi och storhandlade. Efter en lång natt på förlossningen gick vi upp vid halv nio och kom hem halv tio på kvällen. Snacka om svullna och ömma fötter! Så det blev bums i säng så fort man kommit innanför dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0